Nyheter forsiden

Tester ut Nabogo i Trysil og Engerdal

Erfaringene fra Trysil og Engerdal vil være med i vurderingene av om samkjøringstjenester skal etableres andre steder.

Foreslår flere alternativer til ny skolestruktur

Et av forslagene er å legge ned Jønsberg videregående skole i stedet for skolested Sønsterud.

Vedtok tilbudsstrukturen for neste skoleår

Det er 16 tilbud som blir ikke satt i gang skoleåret 2024/2025. Ingen tilbud settes i gang på Dombås.

Stor diskusjon om tannhelse

Da fylkestinget behandlet sak om justering av budsjettet for 2024, handlet diskusjonen i stor grad om tannhelse.

Støtter Kongsvinger som universitetskommune

Fylkestinget gir 3,6 millioner kroner til Høgskolesenteret i Kongsvinger.

Bibliotekenes bærekraftsuke

Uke 17 markeres flere steder i Innlandet på ulike måter.

God debatt om ny skole- og tilbudsstruktur

Mandag kveld var hovedutvalg for utdanning samlet for å diskutere framtidig skole- og tilbudsstruktur.

«Det er gamalrunsk»

Sjå runesteinen og kulturminna i Gardbergfeltet gjennom auga til unge guidar. Vestre Slidre kommune har laga film.

Skolesaken på nett-tv

Ny skole- og tilbudsstruktur skaper engasjement i hele fylket. Møtene i hovedutvalget kan du følge på vår nett-tv.

Hedret for spesiell trafikksikkerhetsinnsats

To lærere ved Ottestad ungdomsskole i Stange mottok nylig trafikksikkerhetsprisen 2023 for innsatsen med faget Trafikk.