Nyheter forsiden

Mer penger til fylkesveg

Fylkestinget vedtok å gi mer penger til fylkesveg da de justerte budsjettet for 2024 onsdag.

Voksenagronom – noe for deg?

Har du tatt over en gård eller har interesse for landbruk? Hør andres erfaring med utdanningen her.

Ny del av fv. 33 Strandgata er rustet opp

Gjøvik kommune og fylkeskommunen samarbeider godt om graveprosjektene i Gjøvik sentrum.

Ny tilskotsordning for lokal samfunnsutvikling

Fylkesutvalet vedtok tysdag å opprette ei ny tilskotsordning for lokal samfunnsutvikling i distriktskommunane.

Tilskudd til å følge opp regionale planer

2,1 millioner kroner settes av til en tilskuddsordning som skal gjøre det lettere å følge opp to regionale planer.

Vil ha regionale føringer for sol- og vindkraft

Slike føringer skal sikre helhetlige og langsiktige vurderinger i vind- og solkraftsaker.

Hvem skal få fylkeskulturprisen?

Bli med og bestem hvem som skal få fylkeskulturprisen, og send inn ditt forslag innen 1. september 2024.

1,3 millioner kroner til frisklivstiltak

10 prosjekter får til sammen 1,3 millioner kroner til frisklivs-, lærings, og mestringstilbud.

Søk kunstnerstipend nå

Innlandet fylke utlyser tre kunstnerstipend. Fristen er 1. august.

Stort engasjement om investeringer på fylkesveger

Den 5. juni var vel 120 mennesker samlet for å gi innspill til hvordan investeringene på fylkesvegene skal være fra 2026.