Nyheter forsiden

Forsker på plantesvinn

Skogplanter Østnorge AS har forsket på å bruke vanndamp for å redusere plantesvinn.

Hvorfor er et likestilt arbeidsliv viktig for Innlandet?

– Innlandet trenger arbeidskraft! Derfor må vi satse på et inkluderende og likestilt arbeidsliv.

Litt mer til fylkesveg i statsbudsjettet

– Men dette er langt fra nok, sier fylkesordfører Thomas Breen.

Bokbussen besøker Løten

Fornøyde elever ved Jønsrud skole fikk låne bøker fra bokbussen for første gang.

Starter bygging av ny Vik bru i fylkesveg 222 i Stange

Denne uken starter byggingen av ny Vik bru over Vikselva nord for Tangen sentrum. Arbeidene vil være ferdig høsten 2025.

Vil legge ned Skarnes og Dokka videregående skoler

Fylkeskommunedirektøren foreslår også å legge ned fire skolesteder i sin innstilling til ny skole- og tilbudsstruktur.

Nå kan du søke om tilskudd til kulturminner

Søknadsfristen er 1. november 2024.

Følg skolesaken direkte på vår nett-tv

Fredag klokka 13 legger fylkeskommunedirektøren fram sin innstilling til framtidig skole- og tilbudsstruktur i Innlandet.

Fremmer flere innsigelser til ny E6 mellom Moelv og Roterud

Innsigelsene handler om manglende trafikkutredning, plassering av ny bru og manglende sykkel- og gangveg.

Nytt kunnskapsgrunnlag for landbruket i Innlandet

Er du nysgjerrig på hva landbruket i Innlandet bidrar med i kroner, øre og arbeidsplasser?