Nyheter forsiden

Hvordan kan du gjøre skolevegene trygge?

- Vi oppfordrer alle voksne til å bidra til å gjøre skolevegen til barna i nabolaget tryggere. Enkle grep kan bety mye.

Hvem fortjener Fylkeskulturprisen?

Prisen består av 100 000 kroner og et kunstverk. Nå kan du nominere kandidater senest 1. september 2023.

Ministeren fikk sterke inntrykk av skader etter uværet

Kommunal- og distriktsminister Sigbjørn Gjelsvik besøkte Innlandet søndag.

Sørsamisk bokbuss styrker tilbudet i Engerdal

Bokbussen vil fra og med høsten 2023 ha faste stopp på Engerdal barne- og ungdomsskole.

Per-Gunnar Sveen (Ap) blir fylkesvaraordfører

Det vedtok fylkestinget i et ekstraordinært digitalt møte fredag.

Staten må stille opp med penger

Innlandet har hatt et svært ublidt besøk av «Hans». Kostnadene er langt større enn det Innlandssamfunnet kan bære alene.

12 470 har fått tilbud om skoleplass

De fleste som kommer direkte fra ungdomsskolen har fått tilbud om skoleplass. Alle med ungdomsrett får tilbud før skolestart.

Dette kan du gjere i Innlandet i sommar

Festivalar og arrangement er godt i gang og viss du lurer på kva kulturlivet byr på, sjekk her.

Tore Simensen blir ny rektor på Lillehammer vgs.

Tore Simensen har takket ja til rektorstillingen. Han tar over etter Terje Storbakken.

Pris for beste trafikksikkerhetsinnovasjon til Innlandet

Prisen ble delt ut til Espen Strandvik Haugvik i Innlandet fylkeskommune for sin kartlegging av risikokurver.