Nyheter forsiden

Reddet halvparten av skoletilbudene

Politikerne reddet 10 av skoletilbudene på fylkeskommunedirektørens kuttliste.

Mer penger til fylkesveg

Når budsjettet for 2023 skal justeres, velger politikerne å sette av mer penger til fylkesveg.

Behov for mer kraft

Vi må blant annet vurdere både å utvikle eksisterende vannkraftverk og bygge nye, mener fylkestinget.

Hjørdis Bjølseth blir ny rektor på Storhamar

Hjørdis Bjølseth har takket ja til stillingen som rektor på Storhamar vgs. Hun tar over etter Hildegard Johannesen.

Fulgte elg, ulv og jerv i grenseområdene

Interreg-midler har gjort det mulig å gjennomføre prosjektet Grensevilt.

Anker dom etter strid om vegbygging

Striden gjelder  sluttoppgjøret etter bygging av ny fylkesveg 33 på Tonsåsen og Bjørgo.

Får 1 million til vedlikehold og skilting av kulturmiljø

Innlandet får tilskudd fra Riksantikvaren til flere ulike kulturminne-prosjekter i 2023. Bergkunst er prioritert i år.

260 ungdommer i et samlet UKM

Flere av ungdommene skal representere Innlandet under festivalen i Trondheim 23.–27. juni 2023.

Vil du bidra til å gjøre nærområdet ditt tryggere?

Mange skal nå gjøre hagene klare til sommeren. Vet du om kravene som gjelder for hekker og trær ved offentlig veg?

Ryddet huset - fant sjelden skatt

Grete Margot Sørum i Valdres skjønte at funnet måtte leveres inn til arkeologene.