Nyheter forsiden

Endring i ordning for unges tannbehandling

Alle unge i alderen 21–24 år får nå 75 % rabatt hos offentlige tannklinikker, mens 25–26-åringene mister sin rabatt.

Terje Storbakken fratrer som rektor

Terje Storbakken slutter som rektor på Lillehammer videregående skole.

Gjør døren høy, gjør porten vid

Diskusjonene var mange, og svarene få – akkurat slik det skal være på en medvirkningskonferanse om Innlandet.

Fylkesutvalget møtte topp-politikere i Oslo

Fylkesutvalget fikk lagt fram både utfordringer og muligheter i Innlandet da de møtte nasjonale politikere.

Ambisjon om 11 millioner kroner til Musikk i Innlandet

Fylkesutvalget ønsker å sikre Musikk i Innlandet økonomisk forutsigbarhet.

Positive til solkraftverk

Innlandet fylkeskommune skal jobbe aktivt for videre utbygging av fornybar energi i fylket.

Stenberg gård - helt unikt i nasjonal sammenheng

Gården på Toten har et av landets mest urørte hageanlegg og utstråler status og velstand. Nå skal alt fredes.

Flere tilbake på bussen

Etter to år med pandemi er det gledelig å se at vi gjennom 2022 har fått flere reisende tilbake på bussen.

Støtter prosjekter innen gjenbruk og VR

Hovedutvalg for næring vedtok onsdag enstemmig å gi støtte til tre prosjekter innen gjenbruk og VR.

Penger til destinasjonsselskapene

Ti destinasjonsselskaper i Innlandet får til sammen drøyt 4 millioner kroner i støtte for 2023.