Nyheter politikk

800 000 kroner til internasjonalt samarbeid

Fylkesutvalget har vedtatt å videreføre ordningen med tilskudd for å stimulere til internasjonalt samarbeid i Innlandet.

Penger til ski og ballett

Fylkesutvalget gir penger til Raw Air, ski-NM på Tolga og en internasjonal ballettkonkurranse.

Knapt flertall for læreplassgaranti

Elever på noen yrkesfag får garanti om læreplass. Det vedtok fylkestinget med én stemmes overvekt onsdag.

Innlandet skal bli mer inkluderende

Fylkestinget vedtok onsdag Regional plan for det inkluderende Innlandet.

Vil ikke drifte bussene selv

MDG var på vippen og sørget for at fylkestinget landet på å fortsette dagens anbudsordning for busstransport.

Støttar foreslåtte inntektsendringar

Fylkesutvalet støttar forslaget frå ekspertutvalet om inntektssystemet for fylkeskommunane.

Tannklinikk på fylkeshuset

Fylkesutvalget mener Lillehammer og Brøttum tannklinikker skal samlokaliseres i fylkeshuset på Lillehammer.

Midler til øvingsarena og verdenscup

Energisenteret på Hunderfossen får 1 millioner kroner til øvingsarena for lærlinger.

Pengar til kultur og idrett

Hovedutvalg for kultur vedtok onsdag å gje pengar til mellom anna kunstnarresidensar og kulturaktivitet for barn og ungdom.

Flertall for fortsatt anbud på buss

Hovedutvalg for samferdsel gikk onsdag inn for å beholde dagens organisering av busstransporten i Innlandet.