Nyheter forsiden

Sammen for økt kunnskap om munnhelse

62 helse- og omsorgsarbeidere i Åsnes kommune fikk opplæring om munnhelse.

Vil at elbilister betaler mer bompenger

Fylkestinget vedtok onsdag å søke Statens vegvesen om å øke bompengesatsene for kjøretøy uten utslipp.

Velkommen til vårens webinarer om kulturminner!

Sjekk ut vårens foredrag om aktuelle tema som lokal verdiskapning, gjenbruk av bygg, landbrukets kulturlandskap og mye mer.

Vedtok ny eiendomsstrategi

Strategien skal blant annet bidra til å gi brukerne gode, effektive bygg til lavest mulig kostnad.

Nøkkeltall for befolkningsutviklingen i Innlandet

Nye tall for Innlandet viser at det har vært vekst i folketallet i de fleste kommunene i 2023.

Deler skolene inn i to kategorier

Hovedutvalg for utdanning vedtok tirsdag kriterier som grunnlag for arbeidet med framtidig skole- og tilbudsstruktur.

Leselyst til skolestarterne i Innlandet

4. mars går startskuddet for årets Boklek-turné.

Økt innsats mot rasisme

Fylkeskommunen har fått 500 000 kroner til sitt arbeid for bedre inkludering.

Bekymret for framtida til Flisa bru

Arbeidet med å regne ut hva trebrua på Flisa kan tåle, er krevende. Brua er av samme type som Tretten bru.

Utvikler seg med forskning og ung kompetanse

Bedriften IQU på Skarnes får hjelp fra fylkeskommunen for å oppfylle sine internasjonale ambisjoner.