Nyheter forsiden

Penger til ski og ballett

Fylkesutvalget gir penger til Raw Air, ski-NM på Tolga og en internasjonal ballettkonkurranse.

I år som vi fjor, flertallet søker yrkesfag

11 824 ungdommer har søkt videregående skole. 58 prosent har valgt yrkesfag på Vg1.

Offerplasser i myr - vi trenger din hjelp

Innlandet har en unik samling av offerplasser i myr fra jernalderen. Vi trenger din hjelp til å identifisere flere.

Arbeidet med midlertidig bru i rute

Arbeidet med fundamentene går etter planen. I midten av mars starter monteringa av den midlertidige brua på Tretten.

Eventyr og historiske funn

Bokbussen har arrangert en eventyrquiz på skolene i Innlandet.  Premien er en klassetur til et utgravingssted i fylket vårt.

Nær fem millioner til bedre trafikksikkerhet

Pengene er fordelt til 20 tiltak rundt om i Innlandet. Tiltakene må gjennomføres i 2023.

Solid økonomisk resultat for fylkeskommunen

Innlandet fylkeskommune har levert et solid resultat for 2022. Netto driftsresultat er på 345 millioner kroner.

Knapt flertall for læreplassgaranti

Elever på noen yrkesfag får garanti om læreplass. Det vedtok fylkestinget med én stemmes overvekt onsdag.

Innlandet skal bli mer inkluderende

Fylkestinget vedtok onsdag Regional plan for det inkluderende Innlandet.

Vil ikke drifte bussene selv

MDG var på vippen og sørget for at fylkestinget landet på å fortsette dagens anbudsordning for busstransport.