Nyheter forsiden

Det grønne Innlandet

Den nye regionale planen skal utforme, konkretisere og koordinere en offensiv klima- og miljøpolitikk i Innlandet.

Rådhusteateret får 10 millioner kroner

Gjennom å omdisponere noen av fondene, har politikerne funnet penger til blant annet rådhusteateret i Kongsvinger.

Saman om eit tryggare fylke

Den nye regionale planen skal bidra til å vidareutvikle arbeidet med samfunnstryggleik og beredskap i Innlandet.

- Innlandet må bli mer synlig nasjonalt

-  Innlandet skal stå med store bokstaver i bevisstheten til våre fremste folkevalgte på Stortinget og i regjering.

Fylkestinget krever mer penger til fylkesvegene

Dette var det bred enighet om, da fylkestinget vedtok en uttalelse til ny Nasjonal transportplan (NTP) for 2025 - 2036.

Landets femte trafikksikre fylkeskommune

Trygg Trafikk har godkjent Innlandet som trafikksikker fylkeskommune for sitt arbeid med trafikksikkerhet.

Frose i tid/Frozen in time

Brearkeologisk utstilling i verdensklasse på Norsk fjellsenter i Lom.

All time high for Innlandet

Resultatet for gjennomføring i videregående skole ligger for første gang over landsgjennomsnittet, og har aldri vært bedre.

Hvordan gjøre reiselivet mer bærekraftig?

Dette har Gro Svarstad bidratt til å svare på gjennom arbeidet sitt i Reisemålsutvalget.

Foreslår sørsamisk navn på Innlandet

Fylkesutvalget sender forslag til sørsamisk navn på Innlandet og Innlandet fylkeskommune på høring.