Nyheter forsiden

Staten må ta det fulle ansvaret for Tretten bru

Innlandet fylkeskommune forventer at staten tar alle kostnader knyttet til Tretten bru.

Gir penger til TV-aksjonen

Innlandet fylkeskommune gir 260 000 kroner til årets TV-aksjon.

Her er det nye fylkestinget

Stig Vaagan (V) fikk så mange personstemmer at han kom inn på fylkestinget likevel. Se alle i det nye fylkestinget.

Vil styrke ung arrangørkompetanse

Innlandet fylkeskommune og Lillehammer Olympic Legacy Sport Center har nylig inngått en samarbeidsavtale.

Hva er riktig lagring av halmballer?

Mange gårdbrukere er i gang med årets skuronn, og vi oppfordrer til forsvarlig lagring av hamballer langs fylkesveger.

Thomas Breen (Ap) blir ny fylkesordfører

Det er klart etter at Arbeiderpartiet, Høyre og Miljøpartiet De Grønne har inngått et valgteknisk samarbeid.

Slik ble valgresultatet for Innlandet

Høyre går mest fram, men Arbeiderpartiet er fortsatt det største partiet i Innlandet.

Steinberg gård er ferdig freda

Badstua, det praktfulle hageanlegget og gravstedet på amtmannsgården Steinberg på Toten er nå inkludert i fredningen.

Høyresiden stormer fram i skolevalget

Fremskrittspartiet og Høyre ble skolevalgets vinnere, mens Arbeiderpartiet og Senterpartiet går mest tilbake.

Lag Hjertesoner rundt skolene!

Brøttum barne- og ungdomsskole i Ringsaker har en hjertesone rundt skolen sin. Nå inspirer de andre skoler med en film.