Nyheter forsiden

Leselyst til skolestarterne i Innlandet

4. mars går startskuddet for årets Boklek-turné.

Økt innsats mot rasisme

Fylkeskommunen har fått 500 000 kroner til sitt arbeid for bedre inkludering.

Bekymret for framtida til Flisa bru

Arbeidet med å regne ut hva trebrua på Flisa kan tåle, er krevende. Brua er av samme type som Tretten bru.

Utvikler seg med forskning og ung kompetanse

Bedriften IQU på Skarnes får hjelp fra fylkeskommunen for å oppfylle sine internasjonale ambisjoner.

53 millioner til bygningsvern og kulturmiljø i Innlandet

Årets tildeling fra Riksantikvaren går både til bygningsvern, fartøy, verdensarv, teknisk-industrielle miljø og ruiner.

Vil du jobbe internasjonalt med kultur?

Vi inviterer kultursektoren i Innlandet til presentasjonsmøte og veiledning 7. mars om hvordan du får tak i midler.

Samarbeider om å få flere ut i arbeid og utdanning

Innlandet fylkeskommune og NAV Innlandet har inngått en ettårig forlengelse av samarbeidsavtalen.

Tente 411 lys for trafikkofre i Innlandet

Lysene ble tent på den årlige ulykkesmarkingen som har fokus på ettertanke og hvordan en kan bedre trafikksikkerheten.

Fagskoletilbud i Sør-Østerdal

Gavemidler fra Sparebankstiftelsen Hedmark og Sør-Østerdal IPR gjør det mulig med oppstart av unikt fagskoleprosjekt.

Pengar til kultur og friluftsliv

Hovudutval for kultur fordelte onsdag over fire millionar kroner til aktivitetar innan kultur og friluftsliv.