Nyheter forsiden

Lillehammer frivilligsentral fikk pris

Voksenopplæringsprisen for 2023 gikk til Lillehammer frivilligsentral.

Ekstra penger til fylkesveg og kollektivtransport

Fylkesveg 33 og 24 blir prioritert i årsbudsjett og økonomiplan for 2024–2027. Også Innlandstrafikk får ekstra penger.

Uendrede klimagassutslipp i Innlandet

Utslippene i Innlandet gikk ned med kun 0,9 prosent fra 2021 til 2022. Dette viser nye utslippstall fra Miljødirektoratet.

Innlandet fylkesting fordømmer terror

Etter initiativ fra Rødt, vedtok politikerne en uttalelse fra fylkestinget om situasjonen i Midtøsten.

Trygge innlendinger

Folkehelseundersøkelsen gir oss ny informasjon om befolkningen i Innlandet.

Vil ha sørsamisk navn på Innlandet

Flertallet av politikerne i fylkesutvalget er positive til det sørsamiske navnet Sisdajve på Innlandet.

Støtter World Cup på Lillehammer

Bamrud anbefalte avslag, men politikerne fant likevel penger til World Cup i hopp og kombinert.

Rekordmange søknader til Regionale forskningsfond

Aldri tidligere har det vært så mange søkere i Innlandet som i 2023.  Dokka Fasteners er en av bedriftene som får støtte.

Kronprinsen hedret Storhamar videregående skole

Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon overrakte torsdag Dronning Sonjas skolepris til Storhamar videregående skole i Hamar.

Svært sjelden gullmynt funnet i Innlandet

Vi har fått inn en sjelden bysantisk gullmynt fra Valdres. Var det Harald Hardråde som brakte den hit?