Utvikler seg med forskning og ung kompetanse

Bedriften IQU på Skarnes får hjelp fra fylkeskommunen for å oppfylle sine internasjonale ambisjoner.

Over 100 millioner kroner til næringsutvikling

Hovedutvalg for næring tildelte onsdag drøyt 104 millioner kroner til næringsutvikling i Innlandet.

Forskere møtte lokalmatprodusenter

Målet for samlingen var å få opp ett eller flere forskningsprosjekter innen lokalmatproduksjon i Innlandet.

Satser enda mer på Innlandsporteføljen

Fylkeskommunen oppretter en tilskuddsordning for å styrke innsatsen mot Innlandsporteføljen.

Innlandet må opp og fram!

Agenda Innlandet 2024 forsøkte å gi svar på hvordan vi skal få det til.

Disse fikk pris

Bjørn-Martin Brandett fikk Innlandsprisen 2023, mens Fylkeskulturprisen ble tildelt Sander Mathisen Skjerva i Foreningen K(ult)ur mot Kreft og KMK Crew.

Fordelte penger til næringsutvikling

På årets siste møte fordelte hovedutvalg for næring 3,5 millioner kroner til tre søkere.

Rekordmange søknader til Regionale forskningsfond

Aldri tidligere har det vært så mange søkere i Innlandet som i 2023.  Dokka Fasteners er en av bedriftene som får støtte.

Vi hjelper bedrifter med å utvikle seg

Gjølstad Gård AS ønsker å utvikle både produktene sine og de ansatte. Det kan fylkeskommunen hjelpe dem med.

Viktig samarbeid over grenser

8. – 11. november deltok vi på en samling, der utvikling av samarbeidet med Ukraina sto sentralt.