Nyheter forsiden

Arlien bru rives – må bygge ny bru

Brua i Fåberg ble så ødelagt av ekstremværet «Hans» at den må rives. Fylkeskommunen ønsker å bygge ny bru.

Vil befeste Forsvaret i Innlandet

Forsvarsforum Innlandet jobber aktivt for at Innlandet befestes som Forsvarets hovedbase i Sør-Norge.

Gledelig at E6 i Øyer blir bompengefri

Lederen i samferdselsutvalget, Iselin Vistekleiven (Ap), ser fram til at bomstasjonen på Tingberg legges ned den 8. februar.

Randklev vegbru er stabilisert

Sikringen av fundamentene til brua på Ringebu har gått etter planen. Den er nå sikret mot ytterligere skader.

1,8 millioner kroner til idrettsarrangementer

Hovedutvalg for kultur har fordelt 1,8 millioner kroner til 19 idrettsarrangementer i Innlandet.

Fordelte penger til næringsutvikling

På årets siste møte fordelte hovedutvalg for næring 3,5 millioner kroner til tre søkere.

Grøn framtid skaper arbeidsplassar

Det viser ei evaluering av tilskotsordninga etter at ho vart utvida til å gjelde for heile Innlandet.

Areal- og naturregnskap for Innlandet

Fylkeskommunen har utarbeidet et arealregnskap for Innlandet, som skal bidra til en bærekraftig arealforvaltning.

Vil ha mer kraft og bedre nett

Det er noen av punktene i fylkesutvalgets høringssvar til strømprisutvalgets rapport.

Brearkeologien i Innlandet styrkes i fylkesbudsjettet

Klimaendringene fører til at isen i høyfjellet smelter og forhistoriske funn kommer frem i dagen. Nå styrkes arbeidet.