Nyheter forsiden

Unge entreprenører imponerte på fylkesmesterskap

260 elever fra Innlandets videregående skoler var samlet på Gjøvik for årets fylkesmesterskap i ungdomsbedrift.

Etterlyser gode ledere

Innlandet fylkeskommune lyser ut stillingen som kultursjef og stillingen som sjef for kompetanse og tannhelse.

Midler til verdensarv og fartøyvern

Hovedutvalg for kultur fordelte også midler til tekniske og industrielle kulturminner onsdag.

4 millioner kroner til kunst og kultur

Hovedutvalg for kultur fordelte onsdag 4,14 millioner kroner til 57 utviklingsprosjekter.

Støtte til reiseliv

Hovedutvalg for næring har fordelt midlar mellom dei ulike destinasjonsselskapa i Innlandet.

Ønsker å omdisponere brumidler

Fylkeskommunen ønsker å overføre 26,4 millioner kroner avsatt til Brandval hengebru til forsterking av andre bruer.

Vil jobbe sammen med fylkeskommunen

Hovedutvalg for utdanning ble onsdag orientert om arbeidslivets behov i framtida av sjefene i LO og NHO.

Vårrengjøring av fylkesveger i Innlandet i gang

Vårrengjøringen består i å koste og feie grus fra vegene. Det vil også bli plukket søppel langs vegene.

Vinnerne i Tankeplass 2 er kåret

Fire av fem idéforslag til kunst langs Pilegrimsleden er nå avgjort.

EU-prosjekt om inkludering

Innlandet fylkeskommune har fått EU-midler til et prosjekt om sosial inkludering i distriktsområder.