Nyheter forsiden

Fylkesveg 30 blitt mer trafikksikker

Fylkesveg 30 mellom Rendalen og Trøndelag grense har blitt utbedret for rundt 70 millioner i 2021 og 2022.

Lær mer om sirkulær økonomi

Hvordan kan bedrifter og offentlige virksomheter jobbe sirkulært?

Slik skal Innlandet seljast som innspelingsstad

Innlandet er attraktivt, samstundes er konkurransen hard. No står samarbeid med reiselivet på agendaen.

Godt samarbeid med kommunene

Partnerskapsavtalen mellom Innlandet fylkeskommune og kommunene fungerer godt, men det er rom for forbedringer.

Mer lønn og økt selvforsyning

Bonden må tjene mer og Norge må øke selvforsyningsgraden av mat, mener fylkestinget.

Åpner for parlamentarisme

Politikerne i fylkestinget åpner for at fylkestinget neste periode kan velge parlamentarisk styringsform.

Mer penger til kollektivtransport

Fylkestinget vedtok å øke rammen til kollektivtransport med 100 millioner kroner i behandlingen av fylkesbudsjettet.

Pris til en rollemodell

Amina Nuur får Innlandets voksenopplæringspris for 2022, blant annet for å være en rollemodell for andre somaliske kvinner.

Stress ned i juletrafikken

Mange har planer om å dra på tur i julen. Vi oppfordrer alle til å kjøre forsiktig og beregne god tid i juletrafikken.

Snakket for Innlandet på viktig transportmøte

Samferdselsdepartementet har møtt alle fylkene for å få innspill til arbeidet med Nasjonal transportplan.