Nyheter forsiden

Randklev vegbru på Ringebu forblir stengt

Brua er svært overbelastet etter skadene den fikk under flommen i fjor og kan ikke åpnes før den er reparert.

Støtter satsing på teknologi

Vitensenteret på Gjøvik får penger til prosjektet Techløftet Innlandet.

34 millioner kroner til folkehelse

17 kommuner får til sammen drøyt 20 millioner kroner til folkehelsetiltak fra 2024 til 2026.

Klær med gruppenavn blir forbudt på skolene

Etter en lang debatt falt flertallet i fylkestinget ned på å forby klær med gruppetilhørighet på videregående skoler.

Klimafotavtrykket i fylkeskommunen blir mindre

Innlandet fylkeskommune har redusert klimagassutslippet i virksomheten med 12 prosent fra 2022 til 2023.

Mer penger til fylkesveg

Fylkestinget vedtok å gi mer penger til fylkesveg da de justerte budsjettet for 2024 onsdag.

Voksenagronom – noe for deg?

Har du tatt over en gård eller har interesse for landbruk? Hør andres erfaring med utdanningen her.

Ny del av fv. 33 Strandgata er rustet opp

Gjøvik kommune og fylkeskommunen samarbeider godt om graveprosjektene i Gjøvik sentrum.

Ny tilskotsordning for lokal samfunnsutvikling

Fylkesutvalet vedtok tysdag å opprette ei ny tilskotsordning for lokal samfunnsutvikling i distriktskommunane.

Tilskudd til å følge opp regionale planer

2,1 millioner kroner settes av til en tilskuddsordning som skal gjøre det lettere å følge opp to regionale planer.