- Et løft for hele Innlandet!

Regjeringen vil bruke 10 milliarder kroner på Dovrebanen. Reisetida skal ned, og det skal gå mer gods på bane.

Stimulerer til tiltak mot ulykkesutsatte trafikanter

Nylig ble 1 million kroner fordelt til 25 tiltak rettet mot grupper som er mest utsatt for trafikkulykker.

Del bilder og historier om vintersykling og vinn premier

Fylkeskommunen ønsker bilder og historier om sykling for å få flere til å sykle om vinteren.

Støtte til trafikksikkerhetstiltak i 16 innlandskommuner

Disse kommunene har fått 4,8 millioner kroner i støtte til 24 tiltak av Innlandet fylkes trafikksikkerhetsutvalg (FTU).

Ønsker å omdisponere brumidler

Fylkeskommunen ønsker å overføre 26,4 millioner kroner avsatt til Brandval hengebru til forsterking av andre bruer.

Vårrengjøring av fylkesveger i Innlandet i gang

Vårrengjøringen består i å koste og feie grus fra vegene. Det vil også bli plukket søppel langs vegene.

Håpar å opne to fjellvegar til påske

Fylkeskommunen håpar at fylkesveg 51 over Valdresflye og fylkesveg 55 frå Lom til Sognefjellshytta kan opnast til påske.

Anleggsarbeidere får gå på Randklev vegbru

Bane NOR sine folk får bruke den stengte vegbrua på Ringebu til gangtrafikk i arbeidet med å reparere jernbanebrua.

Total Uteservice AS skal drifte fylkesveger i Innlandet

Entreprenøren skal drifte og vedlikeholde 1586 kilometer fylkesveg i tre geografiske områder i Innlandet.

Stor interesse for Mjøsbyen

I løpet av få dager var det 60 000 klikk på et magasin i Aftenposten om Mjøsbyen sine ambisjoner.