Mer penger til fylkesveg

Fylkestinget vedtok å gi mer penger til fylkesveg da de justerte budsjettet for 2024 onsdag.

Randsfjordferja innstilt i ei uke på grunn av service

Ferja skal sjekkes og rederiet skal utføre planlagt vedlikehold fra 22. til 30. juni.

Ny del av fv. 33 Strandgata er rustet opp

Gjøvik kommune og fylkeskommunen samarbeider godt om graveprosjektene i Gjøvik sentrum.

Stort engasjement om investeringer på fylkesveger

Den 5. juni var vel 120 mennesker samlet for å gi innspill til hvordan investeringene på fylkesvegene skal være fra 2026.

Vil utbedre fylkesvegene for 160 millioner

Pengene skal brukes på akutt-tiltak, bru, trafikksikkerhet og utbedring av sju definerte strekninger.

Omfattande vedlikehald på fylkesveg i Øystre Slidre

Køllstadvegen i Rogne blir rusta opp på ein 3,7 kilometer lang strekning.

Starter klipping av vegkantene

Den første runden med klipping av vegkantene langs fylkesveger i Innlandet starter denne uken.

Fylkesveg 257 i Heidal stengt på grunn av rasfare

Heidalsvegen er stengt i Skjerdalen, der fylkeskommunen utbedrer vegen etter raset som gikk i august i fjor.

Ser på tiltak på de to største fylkesvegene

Ei prosjektgruppe er i gang med å se på hvordan 400 millioner kroner kan heve standarden på fv. 24 og fv. 33.

Asfalteringen av fylkesveger starter

Asfalteringen av fylkesveger i Innlandet starter opp denne uken. Vel 192 kilometer fylkesveg får ny asfalt i år.