Skal heise siste del av midlertidig bru på Tretten

E6 må stenges i nesten to uker fra 30. mai mens bruelementene over E6 monteres.

Fluberg bru skal forsterkes

Brua over Randsfjorden i Søndre Land skal utbedres og kunne tåle kjøretøy opp til 60 tonn.

Gjør tiltak for fugl og fisk på Tretten

Fylkeskommunen har «reparert» elvebunnen som ble endret på grunn av brukollaps og anleggsarbeid i Lågen.

Starter asfalteringen av fylkesveger

Asfalteringen av fylkesveger i Innlandet starter opp tidlig i uke 21. Vel 163 kilometer fylkesveg får ny asfalt i år.

«Garasjin» i Valdres fikk honnør for trafikksikkerhetsarbeid

Mekkeverkstedet fikk trafikksikkerhetsprisen 2022 blant annet for sitt fokus på motorinteresse og psykisk helse.

Støtter endring av vernegrense

Fylkesutvalget støtter at vernegrensen for Lågendeltaet endres, slik at ny E6 kan bygges som planlagt.

Realistisk øvelse i Falkentunnelen på fv. 33

Onsdag 3. mai arrangerer fylkeskommunen, Statens vegvesen og nødetatene en redningsøvelse i Falkentunnelen i Østre Toten.

Åpnet Flisa bru for halv trafikk

Vegdirektoratet har godkjent at brua åpnes for trafikk i én kjøreretning om gangen, under trygge vindforhold.

Opna Sognefjellsvegen 28. april

Heile fylkesveg 55 over Sognefjellet opna etter vinterstenging den 28. april klokka 12. Vegen blir førebels nattestengd.

Skal ruste opp Fluberg bru for 45 millioner

Brua over Randsfjorden skal forsterkes til å kunne tåle kjøretøy opp til 60 tonn. Det vil særlig komme tømmernæringa til gode.