Ønsker helhetlig, realistisk transportplan

Fylkestinget har vedtatt en uttalelse til arbeidet med ny Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2025 - 2036.

Vanskelig å få åpnet Flisa bru

- Under visse forhold er brua vesentlig mer overbelastet enn det Tretten bru var, sa fylkesordføreren i fylkestinget.

Atna hengebru er gjenåpnet

Fylkesveg 219 Atna hengebru over Glomma i Stor-Elvdal kommune har åpnet for trafikk for kjøretøy under 7,5 tonn.

Penger til tryggere skoleveger i Innlandet

I løpet av kort tid vil det bli gatelys langs to veger i Elverum og sykkelparkering ved flere barneskoler i Kongsvinger.

Flertall for fortsatt anbud på buss

Hovedutvalg for samferdsel gikk onsdag inn for å beholde dagens organisering av busstransporten i Innlandet.

Mintes 13 omkomne i Innlandstrafikken i 2022

Innlandet var det fylket med nest flest omkomne i trafikken i 2022. Fremover blir det viktig å redusere antall ulykker.

Kongsvinger hengebru åpner for trafikk

Før helgen vil Kongsvinger hengebru åpne for trafikk. Brua vil være åpen for trafikk frem til begynnelsen av mars.

Skal minnes de omkomne i Innlandstrafikken

Torsdag 2. februar vil Innlandet fylkes trafikksikkerhetsutvalg (FTU) minnes de som omkom på vegene i Innlandet i 2022.

Sikkerhet viktigst i håndtering av brukollapsen

Fylkeskommunen håndterte ulykka på Tretten meget bra. Det er likevel en del å lære av hendelsen, viser en ekstern evaluering.

Arbeid i gang på 4 av 5 brufundament

Arbeidet med støping og graving for fundamentene som skal holde den midlertidige brua på Tretten oppe er i full gang.