Flere fylkesveger i Innlandet er fortsatt stengt

Flere fylkesveger er fortsatt stengt etter mye nedbør de siste dagene. Fylkeskommunen følger situasjonen nøye.

Tiltak for å få flere til å sykle året rundt

Sykkelbyene i Innlandet ønsker å få flere til å sykle både om sommeren og vinteren.

Hvor skal den nye brua på Tretten gå?

Dette var temaet da fylkeskommunen møtte rundt 30 representanter for næringslivet på Tretten den 13. april.

Hvilke veger og banestrekninger vil staten satse på?

Statsetatene har orientert samferdselsutvalget i Innlandet om sine forslag til prioritering i ny Nasjonal transportplan.

E6 stengt igjen ved Tretten

Arbeidet med ei midlertidig bru på fylkesveg 254 påvirker trafikken på E6. Nå er E6 stengt hele døgnet.

Vegen over Valdresflye opnar fredag

Fylkesveg 51 opnar fredag 31. mars klokka 12. Fv. 55 Sognefjellsvegen opnar fram til Sognefjellshytta i dag klokka 12.

Valmen bru ved Osensjøen i Åmot skal utbedres

Fylkesveg 2158 Valmen bru blir stengt for trafikk fra 11. april til midten av juli på grunn av utbedringsarbeider.

Transportpolitikere studerer Innlandet

Stortingskomiteen bruker tre dager i fylket. I dag møtte de politikere og næringsliv på Lillehammer og Tretten.

Strandgata i Gjøvik rustes opp

En 470 meter lang strekning sør for den som ble bygget om i 2021 står for tur. Arbeidet starter 20. mars.

Har gjennomført tiltak på omkjøringsveger for Flisa bru

Fylkeskommunen har blant annet satt opp skilt, forbedret sikt i svinger og satt opp nye gatelys i Arneberg sentrum.