Bruarbeid stenger E6 forbi Tretten på dagtid

Bygging av fundament for ei midlertidig bru over Lågen gjør at E6 må stenges fra 14. til 30. mars.

Penger til forebyggende tiltak for trafikanter

23 tiltak har fått totalt 875 000 kroner for aktiviteter rettet mot grupper er mest utsatt for ulykker i trafikken.

Arbeidet med midlertidig bru i rute

Arbeidet med fundamentene går etter planen. I midten av mars starter monteringa av den midlertidige brua på Tretten.

Startet bygging av gang- og sykkelveg i Ringsaker

Med vel et års byggetid, kan brukerne ta i bruk ny gang- og sykkelveg langs Byflatvegen sommeren 2024.

Må kutte i sykkelprosjekt i Gjøvik på grunn av prisvekst

Prost Bloms gate blir ikke bygget ut med sykkelfelt på strekningen mellom Fastland og Gjøvik stadion nå.

Nær fem millioner til bedre trafikksikkerhet

Pengene er fordelt til 20 tiltak rundt om i Innlandet. Tiltakene må gjennomføres i 2023.

Vil ikke drifte bussene selv

MDG var på vippen og sørget for at fylkestinget landet på å fortsette dagens anbudsordning for busstransport.

Ønsker helhetlig, realistisk transportplan

Fylkestinget har vedtatt en uttalelse til arbeidet med ny Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2025 - 2036.

Vanskelig å få åpnet Flisa bru

- Under visse forhold er brua vesentlig mer overbelastet enn det Tretten bru var, sa fylkesordføreren i fylkestinget.

Atna hengebru er gjenåpnet

Fylkesveg 219 Atna hengebru over Glomma i Stor-Elvdal kommune har åpnet for trafikk for kjøretøy under 7,5 tonn.