Penger til destinasjonsselskapene

Ti destinasjonsselskaper i Innlandet får til sammen drøyt 4 millioner kroner i støtte for 2023.

Styrker det regionale forskningsfondet

Som en prøveordning i 2023, styrker fylkeskommunen det regionale forskningsfondet med 4 millioner kroner.

800 000 kroner til internasjonalt samarbeid

Fylkesutvalget har vedtatt å videreføre ordningen med tilskudd for å stimulere til internasjonalt samarbeid i Innlandet.

Millioner til tre svensk-norske prosjekter

Tre prosjekter fra Innlandet får til sammen nær 7,7 millioner kroner i støtte fra Interreg Sverige-Norge-programmet.

Korleis betre integreringa i distrikta?

Lokal informasjonsplattform og regional jobbsentral. Dette er to av elleve anbefalingar som prosjektet MATILDE tilrår.

4,75 millioner kroner til Interreg-prosjekter

Tre prosjekter i Innlandet med svenske samarbeidspartnere får penger av fylkeskommunen.

Skal øke kompetansen i treindustrien

Prosjektet Heartwood skal bidra til kompetansepåfyll innenfor den skogbaserte industrien.

Lær mer om sirkulær økonomi

Hvordan kan bedrifter og offentlige virksomheter jobbe sirkulært?

Innlandsporteføljen skal finne vinnerprosjektene

Gjennom prosjektet Innlandsporteføljen skal vi finne grønne prosjekter med størst potensial for ny verdiskaping i Innlandet.

Elever sammen for et sterkere naturbrukstilbud

Elever ved fylkets naturbruksskoler markedsfører programfaget naturbruk gjennom prosjektet PS!Naturbruk.