Disse fikk pris

Bjørn-Martin Brandett fikk Innlandsprisen 2023, mens Fylkeskulturprisen ble tildelt Sander Mathisen Skjerva i Foreningen K(ult)ur mot Kreft og KMK Crew.

Fordelte penger til næringsutvikling

På årets siste møte fordelte hovedutvalg for næring 3,5 millioner kroner til tre søkere.

Rekordmange søknader til Regionale forskningsfond

Aldri tidligere har det vært så mange søkere i Innlandet som i 2023.  Dokka Fasteners er en av bedriftene som får støtte.

Vi hjelper bedrifter med å utvikle seg

Gjølstad Gård AS ønsker å utvikle både produktene sine og de ansatte. Det kan fylkeskommunen hjelpe dem med.

Viktig samarbeid over grenser

8. – 11. november deltok vi på en samling, der utvikling av samarbeidet med Ukraina sto sentralt.

Kan utvikle bygdesagene med forskning

Eiere av bygdesager fra hele landet møttes på Løten til fagdag og prosjektverksted lørdag.

Går glipp av nye arbeidsplasser

Nettkapasiteten må firedobles hvis regionen skal holde tritt med etterspørselen, viser rapporten «Kraftløftet Innlandet».

– Ikke mulig uten Grønn framtid

Svein Ringstad hadde idéen til et nytt, innovativt produkt som forhindrer frostskader og sparer energi på hytta.

Satser videre på cybersikkerhet

Digital Innlandet får 2,5 millioner kroner til å videreutvikle en norsk klynge innenfor cybersikkerhet.

Vil gire opp den grønne veksten

Hovedutvalg for næring gir Skåppå 1,2 millioner kroner til prosjektet Grønt Gir.