Skisenter bruker forskning for å bli bedre

Varme somre og snøfattige vintre gjør at Galdhøpiggen sommerskisenter må tenke nytt for å sikre gode skiforhold.

Forsker på returtre

Sponplatefabrikken Forestia på Braskereidfoss er opptatt av å stadig utvikle seg og sine produkter.

Satser videre på Innlandsporteføljen

Politikerne gir tre millioner kroner til å følge opp prosjektet Innlandsporteføljen i 2024.

Støtte til næringsutvikling

Hovedutvalg for næring vedtok onsdag å gi penger til én næringsklynge og to prosjekter.

Støtter gjenbruksfestival

Fæbrikstad AS får 800 000 kroner til gjenbruksfestival i Vikingskipet.

Over 111 millionar kroner til breiband

Både statlege og fylkeskommunale midlar til breiband vart fordelte i hovudutval for næring onsdag.

Penger til utvikling av industrien

NCE Manufacturing, Klosser Innovasjon og Skogselskapet i Hedmark får penger til industriprosjekter.

Treffpunkt for landbruk og reiseliv

Nærings- og landbruksansvarlige i nesten alle kommunene i Innlandet møttes denne uka i Trysil på to-dagers samling.

Hvordan gjøre reiselivet mer bærekraftig?

Dette har Gro Svarstad bidratt til å svare på gjennom arbeidet sitt i Reisemålsutvalget.

14 spennende prosjekter i Innlandsporteføljen

-  Mange prater om det grønne skiftet, men vi gjør noe med det, sa fylkesordføreren da Innlandsporteføljen ble lansert.