Nyheter politikk

Vil gi penger til Senter for Bygdekultur

Fylkesutvalget gikk imot innstillingen til fylkeskommunedirektør Tron Bamrud.

Satser videre på folkehelse

Program for folkehelsearbeid skal styrke kommunenes langsiktige og systematiske arbeid med folkehelse.

– Skuffende statsbudsjett

– Vi håpet på en positiv effekt av endringer i inntektssystemet, men dette statsbudsjettet er skuffende, sier Aud Hove.

Satser videre på cybersikkerhet

Digital Innlandet får 2,5 millioner kroner til å videreutvikle en norsk klynge innenfor cybersikkerhet.

Regionalt historiesenter på Domkirkeodden

Regjeringen har satt av penger til historiesenteret på Hamar i statsbudsjettet. Fylkeskommunen vil også betale sin andel.

Ti kunstnere får stipend

Musiker Sivert Andreas Holmen er én av fire som får stipend for unge kunstnere.

Kulturpengar til barn og unge

Fire kulturprosjekt retta mot barn og unge får nesten 2 millionar kroner.

Vil gire opp den grønne veksten

Hovedutvalg for næring gir Skåppå 1,2 millioner kroner til prosjektet Grønt Gir.

Få endringer i skoletilbudet

På grunn av utredningen av skole- og tilbudsstruktur, er det få endringer i tilbudet som lyses ut for neste skoleår.

Støtter konkurranse i cybersikkerhet

Opptil 40 europeiske land møtes til kappestrid i Vikingskipet. Fylkesutvalget gir 800 000 kroner til arrangementet.