Nyheter politikk

81,2 prosent fullførte

For første gang er det flere elever som har fullført videregående opplæring i Innlandet enn gjennomsnittet for landet.

Thomas Breen (Ap) er ny fylkesordfører

Hanne Velure (H) overtar som fylkesvaraordfører. Dette ble klart etter konstitueringen av fylkestinget tirsdag.

Vil gi penger til Senter for Bygdekultur

Fylkesutvalget gikk imot innstillingen til fylkeskommunedirektør Tron Bamrud.

Satser videre på folkehelse

Program for folkehelsearbeid skal styrke kommunenes langsiktige og systematiske arbeid med folkehelse.

– Skuffende statsbudsjett

– Vi håpet på en positiv effekt av endringer i inntektssystemet, men dette statsbudsjettet er skuffende, sier Aud Hove.

Satser videre på cybersikkerhet

Digital Innlandet får 2,5 millioner kroner til å videreutvikle en norsk klynge innenfor cybersikkerhet.

Regionalt historiesenter på Domkirkeodden

Regjeringen har satt av penger til historiesenteret på Hamar i statsbudsjettet. Fylkeskommunen vil også betale sin andel.

Ti kunstnere får stipend

Musiker Sivert Andreas Holmen er én av fire som får stipend for unge kunstnere.

Kulturpengar til barn og unge

Fire kulturprosjekt retta mot barn og unge får nesten 2 millionar kroner.

Vil gire opp den grønne veksten

Hovedutvalg for næring gir Skåppå 1,2 millioner kroner til prosjektet Grønt Gir.