Innføring av tofaktor-pålogging

Fra skolestart innfører vi tofaktor-autentisering for alle elever – for å beskytte personlige data og skolens systemer.

12 580 har fått tilbud om skoleplass

De fleste som kommer direkte fra ungdomsskolen har fått tilbud om skoleplass. Alle med ungdomsrett får tilbud før skolestart.

Mer penger til borteboere

Pengene skal gå til både sosiale fellestiltak og som stipend til elevene.

Klær med gruppenavn blir forbudt på skolene

Etter en lang debatt falt flertallet i fylkestinget ned på å forby klær med gruppetilhørighet på videregående skoler.

Aasa Gjestvang blir ny kompetanse- og tannhelsesjef

Gjestvang begynner hos Innlandet fylkeskommune 1. september.

Klage på karakter

Du har rett til å klage på eksamen og karakterer. Fristen for å klage er 10 dager.

Vil forby klær med gruppenavn på skolen

Formålet er å motvirke ekskludering av elever i videregående skole.

Jobber sammen mot doping

Antidoping Norge og Innlandet fylkeskommune har inngått en ny avtale om å jobbe sammen mot doping.

Ny skole- og tilbudsstruktur på høring

Fylkesutvalget sender forslag om ny skole- og tilbudsstruktur og alternative opplæringsmodeller på høring.

Foreslår flere alternativer til ny skolestruktur

Et av forslagene er å legge ned Jønsberg videregående skole i stedet for skolested Sønsterud.