Høring av forslag til skoleregler

Forslag til nye skoleregler for Innlandet fylkeskommune er ute på høring til 6. mai 2024.

Flere skoler kan bli lagt ned

Fylkeskommunedirektør Tron Bamruds forslag til ny skole- og tilbudsstruktur i Innlandet er klart.

Unge entreprenører imponerte på fylkesmesterskap

260 elever fra Innlandets videregående skoler var samlet på Gjøvik for årets fylkesmesterskap i ungdomsbedrift.

Sommerskole

Innlandet fylkeskommune arrangerer gratis sommerskole på Lillehammer 24. juni–5. juli 2024. I matematikk er det høstskole.

Flertallet søker seg fortsatt til yrkesfag

11 910 ungdommer har søkt videregående skole. 58 prosent har valgt yrkesfag på Vg1.

Deler skolene inn i to kategorier

Hovedutvalg for utdanning vedtok tirsdag kriterier som grunnlag for arbeidet med framtidig skole- og tilbudsstruktur.

Fagskoletilbud i Sør-Østerdal

Gavemidler fra Sparebankstiftelsen Hedmark og Sør-Østerdal IPR gjør det mulig med oppstart av unikt fagskoleprosjekt.

Ungdataundersøkelsen 2024

Ungdataundersøkelsen blir gjennomført i uke 10–12. Her er informasjon til elever og foresatte.

Hvordan finne den gode skolestrukturen?

Nå har politikerne begynt å se på prosessen for å få ny skole- og tilbudsstruktur for videregående opplæring i Innlandet.

Kronprinsen hedret Storhamar videregående skole

Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon overrakte torsdag Dronning Sonjas skolepris til Storhamar videregående skole i Hamar.