Jobber sammen mot doping

Antidoping Norge og Innlandet fylkeskommune har inngått en ny avtale om å jobbe sammen mot doping.

Anders Solheim fra Antidoping Norge og Terje Storbakken fra Innlandet fylkeskommune - Klikk for stort bildeAnders Solheim fra Antidoping Norge og Terje Storbakken fra Innlandet fylkeskommune. Antidoping Norge

Avtalen ble underskrevet i forbindelse med et fylkesseminar om doping som de to partene arrangerte på Lillehammer i midten av mai.

Samarbeid i ti år

Det er ti år siden det første samarbeidet mellom fylkeskommunen og Antidoping Norge (ADNO) kom på plass. Den nye avtalen er en videreføring av tidligere avtaler.

Hovedmålgruppen for arbeidet er ungdommer i de videregående skolene, og alle skoler har besøk av ADNO minst én gang i året.

Gode tilbakemeldinger

– Men det er også viktig at voksne som er tett på ungdommen, er oppdatert på det som skjer på dette feltet, sier Terje Storbakken i Innlandet fylkeskommune.

Det er han som skal følge opp avtalen på vegne av fylkeskommunen.

– Skolene har gitt gode tilbakemeldinger på dette samarbeidet, det var dermed helt naturlig at det ble inngått en ny samarbeidsavtale for perioden 2024-2027, sier Storbakken.