Aasa Gjestvang blir ny kompetanse- og tannhelsesjef

Gjestvang begynner hos Innlandet fylkeskommune 1. september.

Smilende kvinne - Klikk for stort bildeAasa Gjestvang er ansatt som ny kompetanse- og tannhelsesjef i Innlandet fylkeskommune Pressefoto

Aasa Gjestvang kommer fra stillingen som utdanningsdirektør hos Statsforvalteren i Innlandet.

– Jeg gleder meg veldig til å møte nye kolleger i en stor organisasjon, og ser frem til å være med å bygge Innlandet gjennom å lede et viktig område som kompetanse og tannhelse, sier Aasa Gjestvang.

Bred erfaring

Gjestvang (f. 1971) bor i Stange kommune og er utdannet cand.mag fra NTNU innen praktisk pedagogikk. Hun har i tillegg betydelig videreutdanning innen administrasjon og ledelse, og friluftsliv.

Aasa Gjestvang har også bred arbeidsmessig erfaring. Hun har arbeidet som lærer i skolen, vært rektor og har politisk erfaring som fylkesråd for kompetanse og utdanning i Hedmark fylkeskommune.

Ønskes velkommen

Fylkeskommunedirektør Tron Bamrud er svært glad for å kunne ønske Gjestvang velkommen til Innlandet fylkeskommune.

–  Jeg er veldig glad for at Aasa Gjestvang fra høsten av blir vår nye kompetanse- og tannhelsesjef i Innlandet. Vi står overfor spennende muligheter og utfordringer fremover. Vi skal blant annet å sørge for at vi klarer å ruste ungdommer og voksne for jobb, samt å ha et tannhelsetilbud i hele fylket med god kvalitet, sier Bamrud.

Bamrud trekker fram hennes allsidige jobberfaring som et stort pluss.

– Det er et solid grunnlag for den jobben hun skal starte i. Hun blir en viktig deltaker i min ledergruppe. Jeg ser fram til at hun skal bidra med sin klokskap i den videre utviklingen av Innlandet fylkeskommune, sier fylkeskommunedirektør Tron Bamrud.