Vil styrke ung arrangørkompetanse

Innlandet fylkeskommune og Lillehammer Olympic Legacy Sport Center har nylig inngått en samarbeidsavtale.

"Troll" kan vinne prestisjepris

Filmen med scener frå Gudbrandsdalen er nominert for «Outstanding locations». - Svært bra for framtidige innspelingar.

Prekvalifisering for kunstprosjektet Tankeplass 2

Tankeplassene er naturlige stoppesteder langs Pilegrimsleden. Søknadsfrist for prekvalifisering er 1. september 2023.

Hvem fortjener Fylkeskulturprisen?

Prisen består av 100 000 kroner og et kunstverk. Nå kan du nominere kandidater senest 1. september 2023.

Dette kan du gjere i Innlandet i sommar

Festivalar og arrangement er godt i gang og viss du lurer på kva kulturlivet byr på, sjekk her.

Ti kulturarenaer får spillemidler

Til sammen fordelte hovedutvalg for kultur drøyt 7 millioner kroner til kulturarenaer onsdag.

Pengar til barne- og ungdomskultur

Ti kulturtiltak for barn og ungdom får til saman 410 000 kroner.

Vant konkurranse om tusenårskunstverk i Våler

Kunstneren  Päivi Laakso skal lage kunstverket som markerer  1000-årsjubileet til Olavspila.

Fylkeskommunens høringssvar på endringer i kulturloven

Kultur- og likestillingsdepartementet har på høring sendt ut forslag til endringer i kulturloven. Innlandet svarer opp.

Opptak fra møtet "Hvor er pengene?"

Det ble arrangert et digitalt informasjonsmøte for kulturlivet 1. juni. Her kan du se opptaket.