Svensk jernbane er viktig for Innlandet

Mye gods- og persontrafikk krysser riksgrensa. Kapasiteten på svensk side har stor betydning for hva vi kan gjøre her.

- Reparerer det vi kan før vinteren - noe må vente

Fylkeskommunen planlegger tiltak på kort og lengre sikt for å reparere vegene som fikk skader etter ekstremværet.

To veger i Gjøvik åpner for trafikk

Mandag 21. august åpner Østre og Vestre Totenveg i Gjøvik sentrum for ordinær trafikk.

- Staten vil bidra til gjenoppbygging

Samferdselsministeren ser at fylkesvegene er viktige transportårer, både i hverdagen og for samfunnsberedskapen.

Hvordan kan du gjøre skolevegene trygge?

- Vi oppfordrer alle voksne til å bidra til å gjøre skolevegen til barna i nabolaget tryggere. Enkle grep kan bety mye.

Ministeren fikk sterke inntrykk av skader etter uværet

Kommunal- og distriktsminister Sigbjørn Gjelsvik besøkte Innlandet søndag.

Starter utbedring av Synnfjellvegen

Fylkesveg 2436 i Nordre Land skal utbedres for ca. 44 millioner kroner i år og neste år.

Steinsetbygdvegen blir stengt ved Kruk

Fylkesvegen mellom Nord-Etnedal og Fagernes blir stengt ved Kruktjernet neste uke på grunn av vegarbeid.

Nessundet bru i Ringsaker nattestengt i seks uker

Brua mellom Nes og Helgøya blir nattestengt fra 6. august til 15. september grunnet vedlikeholdsarbeider.

4,5 måned med redusert fremkommelighet i Eidskog

Bakgrunnen er at undergangen under fylkesveg 21 ved Tobøl bad skal byttes. Arbeidet vil pågå fra uke 31 til desember.