Millioner til internasjonale prosjekter

Fylkesutvalget vedtok tirsdag å gi penger til fem prosjekter i Innlandet med svenske samarbeidspartnere.

Fulgte elg, ulv og jerv i grenseområdene

Interreg-midler har gjort det mulig å gjennomføre prosjektet Grensevilt.

Midler til omstilling, fjøsutvikling og inkubatorer

Hovedutvalg for næring vedtok onsdag å gi penger til blant annet regional omstilling i Valdres og Nord-Gudbrandsdal.

Forlenger Cyberland-prosjektet

Hovudutval for næring meiner det er viktig å styrkje den pågåande satsinga på cybertryggleik.

Støtter prosjekter innen gjenbruk og VR

Hovedutvalg for næring vedtok onsdag enstemmig å gi støtte til tre prosjekter innen gjenbruk og VR.

Penger til destinasjonsselskapene

Ti destinasjonsselskaper i Innlandet får til sammen drøyt 4 millioner kroner i støtte for 2023.

Styrker det regionale forskningsfondet

Som en prøveordning i 2023, styrker fylkeskommunen det regionale forskningsfondet med 4 millioner kroner.

800 000 kroner til internasjonalt samarbeid

Fylkesutvalget har vedtatt å videreføre ordningen med tilskudd for å stimulere til internasjonalt samarbeid i Innlandet.

Millioner til tre svensk-norske prosjekter

Tre prosjekter fra Innlandet får til sammen nær 7,7 millioner kroner i støtte fra Interreg Sverige-Norge-programmet.

Korleis betre integreringa i distrikta?

Lokal informasjonsplattform og regional jobbsentral. Dette er to av elleve anbefalingar som prosjektet MATILDE tilrår.