Nyheter forsiden

Nær fem millioner til bedre trafikksikkerhet

Pengene er fordelt til 20 tiltak rundt om i Innlandet. Tiltakene må gjennomføres i 2023.

Solid økonomisk resultat for fylkeskommunen

Innlandet fylkeskommune har levert et solid resultat for 2022. Netto driftsresultat er på 345 millioner kroner.

Knapt flertall for læreplassgaranti

Elever på noen yrkesfag får garanti om læreplass. Det vedtok fylkestinget med én stemmes overvekt onsdag.

Innlandet skal bli mer inkluderende

Fylkestinget vedtok onsdag Regional plan for det inkluderende Innlandet.

Vil ikke drifte bussene selv

MDG var på vippen og sørget for at fylkestinget landet på å fortsette dagens anbudsordning for busstransport.

Ønsker helhetlig, realistisk transportplan

Fylkestinget har vedtatt en uttalelse til arbeidet med ny Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2025 - 2036.

En historisk økning i antall lærekontrakter i Innlandet

Innlandet har en stor økning på formidling av lærekontrakter. 83,5 prosent av elevene fikk lærekontrakt i 2022.

Vanskelig å få åpnet Flisa bru

- Under visse forhold er brua vesentlig mer overbelastet enn det Tretten bru var, sa fylkesordføreren i fylkestinget.

Atna hengebru er gjenåpnet

Fylkesveg 219 Atna hengebru over Glomma i Stor-Elvdal kommune har åpnet for trafikk for kjøretøy under 7,5 tonn.

Penger til tryggere skoleveger i Innlandet

I løpet av kort tid vil det bli gatelys langs to veger i Elverum og sykkelparkering ved flere barneskoler i Kongsvinger.