Nyheter forsiden

Gir penger til operafestival

Innstillingen fra fylkeskommunedirektøren var nei, men politikerne valgte likevel å gi penger til Operafest Røykenviken.

Vinnerklassen i Bokbussens eventyrquiz er klar!

4. og 5. trinn ved Steinerskolen Gjøvik-Toten er trukket som vinner av Bokbussens eventyrquiz.

Samarbeider om brearkeologi

Så langt er det gjort 3800 funn under isen. En ny avtale skal sikre et enda mer helhetlig samarbeid om arkeologiske funn.

Ungdomsfestival om ytringsfrihet

World Expression Forum får 300 000 kroner til festival for ungdom på Lillehammer i mai.

1,2 millioner kroner til vilttiltak

15 vilttiltak får tilskudd i 2023. Det vedtok fylkesutvalget tirsdag.

Flere fylkesveger i Innlandet er fortsatt stengt

Flere fylkesveger er fortsatt stengt etter mye nedbør de siste dagene. Fylkeskommunen følger situasjonen nøye.

Tiltak for å få flere til å sykle året rundt

Sykkelbyene i Innlandet ønsker å få flere til å sykle både om sommeren og vinteren.

Hvilke veger og banestrekninger vil staten satse på?

Statsetatene har orientert samferdselsutvalget i Innlandet om sine forslag til prioritering i ny Nasjonal transportplan.

Tilskudd til kulturminner

21 verneverdige bygg og anlegg får tilskudd for 2023.

Innlandsklasse kåret vinner av Ungdommens kritikerpris

Brynjulf Jung Tjønn vant Ungdommens kritikerpris for 2023. En av juryklassene var fra Gjøvik videregående skole.