Nyheter forsiden

Svært sjelden gullmynt funnet i Innlandet

Vi har fått inn en sjelden bysantisk gullmynt fra Valdres. Var det Harald Hardråde som brakte den hit?

Vil ha en godsstrategi for Innlandet

Hvordan kan vi kutte klimagassutslipp og samtidig styrke næringslivet? Det vil samferdselsutvalget ha en strategi for.

Gamle hus skaper attraktive bygder

Ny bygningsvernsrådgiver i Kongsvingerregionen. Det redder flere gamle hus.

Satser på prosjekter innen reiseliv og landbruk

Hovedutvalg for næring vedtok onsdag å gi penger til tre prosjekter innenfor reiseliv og landbruk.

Penger til svensk–norsk beredskapsprosjekt

Høgskolen i Innlandet får 750 000 kroner til et prosjekt om samfunnssikkerhet i grenseregionene.

Viktig valdreshistorie på kartet

Moderne teknologi gir oversikt over jernvinneanlegg frå vikingtid og mellomalder i alle kommunene i Valdres.

Vi hjelper bedrifter med å utvikle seg

Gjølstad Gård AS ønsker å utvikle både produktene sine og de ansatte. Det kan fylkeskommunen hjelpe dem med.

Jotunheimen kan vinne filmlokasjon-pris

Jotunheimen er én av fem finalister til å vinne pris for beste europeiske filmlokasjon.

Står du støtt?

Årets tema på ungdomskonferansen LoggINN var «Stå støtt» og i løpet av to dager ble det reflektert over dette.

Spesiell innsats for trafikksikkerhet?

Vet du om en kommune, enkeltperson, skole, lag eller forening som har lagt ned en spesiell innsats for trafikksikkerheten i Innlandet?