Oppfordrer til bedre brøyting av gang- og sykkelveger

Godt brøyta gang- og sykkelveger og økonomisk incitamenter er viktig for å få flere til å sykle om vinteren.

- Vi trenger et bruprogram NÅ!

- Det store behovet for oppgradering av mange gamle bruer på fylkesvegene i Norge må prege samferdselspolitikken.

Tester ut Nabogo i Trysil og Engerdal

Erfaringene fra Trysil og Engerdal vil være med i vurderingene av om samkjøringstjenester skal etableres andre steder.

Hedret for spesiell trafikksikkerhetsinnsats

To lærere ved Ottestad ungdomsskole i Stange mottok nylig trafikksikkerhetsprisen 2023 for innsatsen med faget Trafikk.

Fortsetter med lokale busskontrakter

De minste busselskapene slipper å konkurrere om kontrakter med fylkeskommunen når dagens avtaler går ut.

Trafikken går normalt igjen i Skreifjella

Arbeidet med å rydde opp etter raset som gikk på fylkesveg 33 den 14. april ble ferdig den 30. april.

Farleg å gå eller sykle på stengd veg

Når vegar er stengde på grunn av uver eller rasfare, er dei og stengde for mjuke trafikantar.

Forbereder reparasjon av Randklev vegbru

Nye grunnundersøkelser skal analyseres og brukonsulenten skal vurdere tilstanden på fundamentene.

Ønsker nasjonal satsing på fylkesvegbruer

- Mange av Innlandet sine 1264 fylkesvegbruer begynner å få skikkelig juling. Etterslepet på bruene bekymrer meg veldig.

Ny busskontrakt i Østerdalen

Det er inngått ny kontrakt for kollektivtransport i Østerdalen, som gjelder fra 1. juli 2025.