376 839 innbyggere i Innlandet

Fylket har hatt nullvekst i folketallet i 2. kvartal 2024.

40 000 klare for skolestart i Innlandet

Innlandsstatistikk ønsker alle lykke til med et nytt skoleår og gir deg noen fakta om utdanning.

10 000 flere innbyggere de neste ti årene

Flere vil flytte til Innlandet, ifølge prognosene. Samtidig øker antall eldre i distriktene.

Folketallet i Innlandet fortsetter å øke

Ved utgangen av mars 2024 var vi 376 852 innbyggere i Innlandet. Det viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå.

Nøkkeltall for befolkningsutviklingen i Innlandet

Nye tall for Innlandet viser at det har vært vekst i folketallet i de fleste kommunene i 2023.

Økt innsats mot rasisme

Fylkeskommunen har fått 500 000 kroner til sitt arbeid for bedre inkludering.

Hvordan skal vi bruke arealene våre?

Det gir areal- og naturregnskapet for Innlandet svaret på. Portalen ble lansert på verdens våtmarsdag 2. februar.

Innlandsstatistikk 2 år

25. januar er det 2 år siden Innlandsstatistikk ble lansert. Siden da har nettsiden fått over 140 000 sidevisninger.

Hva skal til for å ville bo i Innlandet?

Unge voksne vil vite hvilke muligheter som finnes, og hvis de skal ta seg jobb i Innlandet, må bostedene være attraktive.

Areal- og naturregnskap for Innlandet

Fylkeskommunen har utarbeidet et arealregnskap for Innlandet, som skal bidra til en bærekraftig arealforvaltning.