Byutviklingskonferansen 2024

Torsdag 14. november kan du delta på årets konferanse som skal bidra til å forme fremtiden for Gjøvik.

Ring noen du bryr deg om

Gjennom Verdensdagen for psykisk helse 10. oktober oppfordres folk til å snakke mer sammen.

Hvorfor er et likestilt arbeidsliv viktig for Innlandet?

– Innlandet trenger arbeidskraft! Derfor må vi satse på et inkluderende og likestilt arbeidsliv.

Flere flyktninger enn noensinne

Antallet flyktninger i verden øker, og kommunene i Innlandet har aldri bosatt så mange flyktninger som i årene 2022–2024.

376 839 innbyggere i Innlandet

Fylket har hatt nullvekst i folketallet i 2. kvartal 2024.

40 000 klare for skolestart i Innlandet

Innlandsstatistikk ønsker alle lykke til med et nytt skoleår og gir deg noen fakta om utdanning.

10 000 flere innbyggere de neste ti årene

Flere vil flytte til Innlandet, ifølge prognosene. Samtidig øker antall eldre i distriktene.

Folketallet i Innlandet fortsetter å øke

Ved utgangen av mars 2024 var vi 376 852 innbyggere i Innlandet. Det viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå.

Nøkkeltall for befolkningsutviklingen i Innlandet

Nye tall for Innlandet viser at det har vært vekst i folketallet i de fleste kommunene i 2023.

Økt innsats mot rasisme

Fylkeskommunen har fått 500 000 kroner til sitt arbeid for bedre inkludering.