Nyheter politikk

Thomas Breen (Ap) blir ny fylkesordfører

Det er klart etter at Arbeiderpartiet, Høyre og Miljøpartiet De Grønne har inngått et valgteknisk samarbeid.

Slik ble valgresultatet for Innlandet

Høyre går mest fram, men Arbeiderpartiet er fortsatt det største partiet i Innlandet.

Høyresiden stormer fram i skolevalget

Fremskrittspartiet og Høyre ble skolevalgets vinnere, mens Arbeiderpartiet og Senterpartiet går mest tilbake.

Nær 6 millioner kroner til folkehelse

Ni kommuner får til sammen 5,85 millioner kroner i folkehelseprogrammet Ung4Reg.

Satser videre på Innlandsporteføljen

Politikerne gir tre millioner kroner til å følge opp prosjektet Innlandsporteføljen i 2024.

Støtte til næringsutvikling

Hovedutvalg for næring vedtok onsdag å gi penger til én næringsklynge og to prosjekter.

Penger til senter for beredskap og helseindustri

Fylkesutvalget gir 600 000 kroner til etablering av et nasjonalt senter i Elverum og Åmot.

Støtter gjenbruksfestival

Fæbrikstad AS får 800 000 kroner til gjenbruksfestival i Vikingskipet.

Per-Gunnar Sveen (Ap) blir fylkesvaraordfører

Det vedtok fylkestinget i et ekstraordinært digitalt møte fredag.

Ti kulturarenaer får spillemidler

Til sammen fordelte hovedutvalg for kultur drøyt 7 millioner kroner til kulturarenaer onsdag.