Nyheter politikk

Behov for mer kraft

Vi må blant annet vurdere både å utvikle eksisterende vannkraftverk og bygge nye, mener fylkestinget.

Gir penger til operafestival

Innstillingen fra fylkeskommunedirektøren var nei, men politikerne valgte likevel å gi penger til Operafest Røykenviken.

Samarbeider om brearkeologi

Så langt er det gjort 3800 funn under isen. En ny avtale skal sikre et enda mer helhetlig samarbeid om arkeologiske funn.

Ungdomsfestival om ytringsfrihet

World Expression Forum får 300 000 kroner til festival for ungdom på Lillehammer i mai.

1,2 millioner kroner til vilttiltak

15 vilttiltak får tilskudd i 2023. Det vedtok fylkesutvalget tirsdag.

Tilskudd til kulturminner

21 verneverdige bygg og anlegg får tilskudd for 2023.

Flerbrukshall, sykkelløype og dagsturhytter får spillemidler

Politikerne har vedtatt hvordan spillemidler til anlegg og fysisk aktivitet skal prioriteres i Innlandet for 2023.

Midler til omstilling, fjøsutvikling og inkubatorer

Hovedutvalg for næring vedtok onsdag å gi penger til blant annet regional omstilling i Valdres og Nord-Gudbrandsdal.

Forlenger Cyberland-prosjektet

Hovudutval for næring meiner det er viktig å styrkje den pågåande satsinga på cybertryggleik.

Fylkesutvalget møtte topp-politikere i Oslo

Fylkesutvalget fikk lagt fram både utfordringer og muligheter i Innlandet da de møtte nasjonale politikere.