Nyheter politikk

Foreslår flere alternativer til ny skolestruktur

Et av forslagene er å legge ned Jønsberg videregående skole i stedet for skolested Sønsterud.

Vedtok tilbudsstrukturen for neste skoleår

Det er 16 tilbud som blir ikke satt i gang skoleåret 2024/2025. Ingen tilbud settes i gang på Dombås.

Stor diskusjon om tannhelse

Da fylkestinget behandlet sak om justering av budsjettet for 2024, handlet diskusjonen i stor grad om tannhelse.

Støtter Kongsvinger som universitetskommune

Fylkestinget gir 3,6 millioner kroner til Høgskolesenteret i Kongsvinger.

God debatt om ny skole- og tilbudsstruktur

Mandag kveld var hovedutvalg for utdanning samlet for å diskutere framtidig skole- og tilbudsstruktur.

Støtte til mat, VR-satsing og innovasjon

Hovedutvalget for næring bevilget penger til Matfylket Innlandet, VRINN, Klosser innovasjon, Skåppå og Vaager Innovasjon.

2 millioner fordelt på 18 arrangementer

Hovedutvalget for kultur bevilget onsdag rundt 2 millioner til ulike idrettsarrangementer i Innlandet.

Støtte til vern

Hovudutvalet for kultur gav midlar til mellom anna ruinar frå mellomalderen og brannsikring av trehus.

540 000 kroner til fire organisasjoner

Pengene går til samfunnsnyttige og humanitære organisasjoner i Innlandet.

8 millioner kroner til film

Filminvest AS og Østnorsk filmsenter AS får til sammen 8,07 millioner kroner. Det vedtok fylkestuvalget tirsdag.