Nyheter forsiden

Fem bibliotek i Innlandet på topp 20-liste

Norsk kulturindeks for 2021 viser at små bibliotek kan utgjere ein stor skilnad.

Mintes 13 omkomne i Innlandstrafikken i 2022

Innlandet var det fylket med nest flest omkomne i trafikken i 2022. Fremover blir det viktig å redusere antall ulykker.

Hildegard Johannessen blir ny rektor på Ringsaker vgs

Hildegard Johannessen, rektor på Storhamar vgs i Hamar, blir den nye rektoren på Ringsaker videregående skole.

Er de regionale planene gode nok?

Under høringsseminaret var Ungdommens fylkesting opptatt av trafikksikkerhet, psykisk helse og kollektivtransport.

Hva nå, Innlandet?

Krig og økonomisk usikkerhet dannet deler av bakteppet under konferansen Agenda Innlandet på Gjøvik onsdag.

Høgskolesenteret i Kongsvinger får Innlandsprisen 2022

Ung INNspirator går til Andrea L. Indahl og Mathias Westbakken i Start LHMR, mens Carl-Henrik Wahl får Innovasjonsprisen.

Skal minnes de omkomne i Innlandstrafikken

Torsdag 2. februar vil Innlandet fylkes trafikksikkerhetsutvalg (FTU) minnes de som omkom på vegene i Innlandet i 2022.

Norges befolkning har et godt inntrykk av Innlandet

Landets befolkning har et godt inntrykk av Innlandet. Fylket assosieres med det grønne, men få kjenner til fylkets satsinger mot det grønne skiftet.

Kulturarv ble ressurs for lokalsamfunn

Kan kulturarv mobilisere til felles innsats om lokal utvikling? Ja - viser byggingen av Skolmen bru over Dokkajuvet.

Sikkerhet viktigst i håndtering av brukollapsen

Fylkeskommunen håndterte ulykka på Tretten meget bra. Det er likevel en del å lære av hendelsen, viser en ekstern evaluering.