Nyheter forsiden

Ta en tur til fortiden - tips til steder å besøke

Utforsk kartet og finn både kjente og mer glemte kulturminner som forteller om Innlandets historie gjennom årtusener.

Velkommen til høstens webinarer om kulturminner!

Sjekk ut høstens foredrag om aktuelle tema som tilskudd og råd til bygningsvern, ekstremvær, og stedsutvikling.

Feltarkeologi - slik arbeider arkeologene

Venter du besøk av en arkeolog fra Innlandet fylkeskommune? Slik arbeider vi i felt.

Skisenter bruker forskning for å bli bedre

Varme somre og snøfattige vintre gjør at Galdhøpiggen sommerskisenter må tenke nytt for å sikre gode skiforhold.

Tre av fire opplever stor trivsel

Mange innbyggere i Innlandet fylke har god helse og trivsel. Det viser folkehelseundersøkelsen fra FHI.

Trafikksikkerheten bedret på fylkesveg 24 i Nord-Odal

Den nye gang- og sykkelvegen og utbedret fylkesveg 24 nordover fra Sand er nå tatt i bruk av trafikantene.

Randsfjordferja i ordinær rute fra 26.09.

Kaia og flomvernet på Tangen har blitt reparert etter flomskadene.

Byutviklingen i Kongsvinger over i ny fase

Den nye fasen innebærer at utbedringen av Kongsvinger bru er ferdig, mens utbedringen av Storgata starter.

Staten må ta det fulle ansvaret for Tretten bru

Innlandet fylkeskommune forventer at staten tar alle kostnader knyttet til Tretten bru.

Gir penger til TV-aksjonen

Innlandet fylkeskommune gir 260 000 kroner til årets TV-aksjon.