Nyheter forsiden

Fylkestinget krever mer penger til fylkesvegene

Dette var det bred enighet om, da fylkestinget vedtok en uttalelse til ny Nasjonal transportplan (NTP) for 2025 - 2036.

Landets femte trafikksikre fylkeskommune

Trygg Trafikk har godkjent Innlandet som trafikksikker fylkeskommune for sitt arbeid med trafikksikkerhet.

Frose i tid/Frozen in time

Brearkeologisk utstilling i verdensklasse på Norsk fjellsenter i Lom.

All time high for Innlandet

Resultatet for gjennomføring i videregående skole ligger for første gang over landsgjennomsnittet, og har aldri vært bedre.

Hvordan gjøre reiselivet mer bærekraftig?

Dette har Gro Svarstad bidratt til å svare på gjennom arbeidet sitt i Reisemålsutvalget.

Foreslår sørsamisk navn på Innlandet

Fylkesutvalget sender forslag til sørsamisk navn på Innlandet og Innlandet fylkeskommune på høring.

Positiv til solkraftverk

Politikerne er positive til etablering av Bronkemoen solkraftverk, men har noen forbehold.

14 spennende prosjekter i Innlandsporteføljen

-  Mange prater om det grønne skiftet, men vi gjør noe med det, sa fylkesordføreren da Innlandsporteføljen ble lansert.

Vil ikke ha bompenger på sideveg

Fylkesordfører Even Aleksander Hagen vil ikke at nye E6 forbi Lillehammer skal føre til utgifter for lokalbefolkningen.

Glad for vedtak om sykehus

Fylkesordfører Even Aleksander Hagen er glad for at regjeringen har bestemt å legge nytt sykehus til Moelv.