Valmen bru ved Osensjøen i Åmot skal utbedres

Fylkesveg 2158 Valmen bru blir stengt for trafikk fra 11. april til midten av juli på grunn av utbedringsarbeider.

Valmen bru blir stengt for trafikk fra 11. april til midten av juni grunnet utbedringsarbeider.  - Klikk for stort bildeValmen bru blir stengt for trafikk fra 11. april til midten av juni grunnet utbedringsarbeider. Innlandet fylkeskommune De planlagte arbeidene som skal gjennomføres i stengeperioden er nytt rekkverk, forsterking av brudekke og underliggende stålbjelker. Brua skal også få asfaltdekke før den gjenåpnes for trafikk i juli.

Omkjøring

I stengeperioden vil fylkesveg 215 Osvegen og/eller fylkesveg 2156 Fuglesandvegen være omkjøringsveger.

Gående og syklende

Gående og syklende kan passere over Valmen bru i stengeperioden.

Mer omfattende arbeider

Opprinnelig plan var at Valmen bru skulle åpne for trafikk i midten av juni, men brua vil åpne for trafikk igjen en måned senere enn først planlagt.

- Grunnen til at arbeidene tar lenger tid enn først planlagt er at vi må gjøre flere omfattende forsterkninger av brua og at noe arbeider har tatt lenger tid enn vi forutsatte, forteller byggeleder Borger Løfsgaard Kojedahl i Innlandet fylkeskommune.