To veger i Gjøvik åpner for trafikk

Mandag 21. august åpner Østre og Vestre Totenveg i Gjøvik sentrum for ordinær trafikk.

De to vegene har vært stengt siden 19. juni fordi det har blitt lagt nye vann- og avløpsledninger i deler av Vestre Totenveg og i kryssområdet mellom Vestre Totenveg og Østre Totenveg.

Gjenstår fortsatt arbeider

Illustrasjonen viser hvordan Vestre Totenveg blir når arbeidene er ferdig. - Klikk for stort bildeIllustrasjonen viser hvordan Vestre Totenveg blir når arbeidene er ferdig. Innlandet fylkeskommune Selv om de to vegene åpner for tovegstrafikk mandag 21. august, gjenstår fortsatt arbeider i området.

-  I tiden som kommer vil det fortsatt pågå arbeider på fortauene og trafikantene vil kunne oppleve noe ventetid på grunn av anleggstrafikk. Trafikantene bør ta hensyn til dette når de ferdes i området, forteller byggeleder Hallstein Bjørke Brovold i Innlandet fylkeskommune.

Arbeider ferdig i løpet av høsten

Innlandet fylkeskommune er godt i gang med å ruste opp søndre del av Strandgata. Samtidig skifter Gjøvik kommune ut vann- og avløpsledningene i området, og det innebærer også å skifte ut vann- og avløpsledninger i deler av Vestre Totenveg og i kryssområdet mellom Vestre Totenveg og Østre Totenveg.

Det som gjenstår av disse arbeidene i Strandgata og langs Vestre Totenveg og i kryssområdene med Østre Totenveg er ventet å bli ferdig i slutten av oktober.

Bjørke Brovold presiserer at Strandgata kun vil være åpen for trafikk i nordgående retning frem til arbeidene er ferdig i oktober.