Starter bygging av gang- og sykkelveg i Brumunddal

I uke 41 starter bygging av gang- og sykkelveg og skifte av vann- og avløpsledninger langs Fagerlundvegen i Brumunddal.

Innlandet fylkeskommune skal bygge gang- og sykkelveg langs fylkesveg 1776 Fagerlundvegen på strekningen mellom Skolegata og Bekkevegen. Samtidig skal vann- og avløpsledningene på samme strekning skiftes på vegne av Ringsaker kommune.

Arbeidet skal gjøres av Dobloug Entreprenør AS.

Fagerlundvegen stengt for gjennomkjøring

Langs Fagerlundvegen skal det bygge ny gang- og sykkelveg samtidig som vann- og avløpsrør byttes. - Klikk for stort bildeLangs Fagerlundvegen skal det bygge ny gang- og sykkelveg samtidig som vann- og avløpsrør byttes. Innlandet fylkeskommune

Fagerlundvegen vil være stengt for trafikk mellom Skolegata og Bekkevegen i anleggsperioden fra 9. oktober 2023 til oktober 2024.

- I denne perioden vil omkjøring være skiltet, og trafikanter må regne noe lenger kjøretid på omkjøringsvegene, forteller Gaute Skinnehaugen i Innlandet fylkeskommune.

Skinnehaugen oppfordrer alle til å følge skiltingen å vise hensyn til andre trafikanter.

Ønsker flere myke trafikanter

Den nye gang- og sykkelvegen langs Fagerlundvegen er en forlengelse av eksisterende gang- og sykkelveg langs fylkesveg 1776 Fagerlundvegen/Skansevegen.

Tiltaket langs Fagerlundvegen er et av flere prosjekter i Brumunddal som skal bedre fremkommeligheten og trafikksikkerheten for gående og syklende.

- Vi planlegger også oppgradering av gang- og sykkelveg langs Ringsakervegen og ny sykkelveg i Nils Amblisveg. Vi håper tiltakene bidrar til at flere går og sykler i Brumunddal, forteller mobilitetsrådgiver Stig Floberghagen i Innlandet fylkeskommune.