Fortsetter oppgradering av fylkesveger i Trysil og Åmot

Fylkeskommunen fortsetter oppgraderingen av veger rundt Osensjøen, og i år er det fv. 2158 og fv. 2160 som står for tur.

- Oppgraderingen av fylkesvegene rundt Osensjøen startet i fjor, og hvis alt går etter planen vil vi bli ferdig med oppgraderingen i år, forteller byggeleder Eirik Svenkerud i Innlandet fylkeskommune.

Svenkerud forteller at det er hele fylkesveg 2158 Osensjøen Vest og fylkesveg 2160 Baksjøbergsvegen fra Gjervaldshaugen til Vestby som skal oppgraderes i år.

Omfattende arbeider fra juni til november

Det vil bli redusert fremkommelighet på fylkesvegene ved Osensjøen som blir oppgradert - Klikk for stort bildeDet vil bli redusert fremkommelighet på fylkesvegene ved Osensjøen som blir oppgradert Eirik Svenkerud, Innlandet fylkeskommune Oppgraderingen av de to fylkesvegene starter mandag 5. juni og skal etter planen være ferdig i november.

- I denne perioden skal entreprenøren vår Svevia gjennomføre hogging, grøfting, bytting av stikkrenner og fylle på med grus på de to fylkesvegene, fortsetter Svenkerud.

Trafikantene bør beregne bedre tid

Svenkerud forteller arbeidene vil påvirke trafikken på fylkesveg 2158 og 2160.

- Det vil være nedsatt hastighet forbi områdene hvor arbeidene pågår, og trafikantene må regne med inntil 15 minutters stopp, forklarer Svenkerud.

Trafikantene bør i anleggsperioden fra 5. juni til november påregne noe ekstra kjøretid på de to vegene.

Bedre trafikksikkerhet og fremkommelighet

Oppgraderingen av fylkesvegene rundt Osensjøen gjøres for å bedre fremkommeligheten og trafikksikkerheten for alle trafikanter.