Finsveen bru på Raufoss skal asfalteres

Brua mellom riksveg 4 og fylkesveg 2368 blir stengt for biler fra 7. til 23. juni.

Finsveen bru er ei limtrebru og ble bygget samtidig med nye rv. 4 mellom Reinsvoll og Hunndalen. - Klikk for stort bildeFinsveen bru er ei limtrebru og ble bygget samtidig med nye rv. 4 mellom Reinsvoll og Hunndalen. Statens vegvesen Fotgjengere og syklister kan bruke brua mens arbeidet pågår.

Nordre avkjøring til Raufoss

Finsveen bru går mellom riksveg 4 og fylkesveg 2368, det vil si gamle riksveg 4, litt nord for Raufoss sentrum.

Den går over jernbanelinja og er mye brukt av trafikk til og fra industriområdet på Raufoss.

Denne trafikken må gå via Reinsvoll eller Breiskallen på fylkesveg 2368 mens vedlikeholdsarbeidet blir utført.

Omkjøringen er skiltet på riksveg 4 ved Reinsvoll i sør og Hunndalen i nord.

Utbedres før asfaltering

Finsveen bru blir stengt fra onsdag 7. juni klokka 07 til fredag 23. juni klokka 20.

- Fylkeskommunens entreprenør skal legge fuktsperre på brua, før den får ny asfalt, sier byggeleder Knut Lomsdalen i Innlandet fylkeskommune.

Det er BMO Entreprenør AS som skal utføre arbeidet for fylkeskommunen.

- Brua må stenges for alle typer kjøretøy i forbindelse med arbeidet, men fotgjengere og syklister kan komme seg fram på fortausdelen av brua. Modulvogntog har fått midlertidig dispensasjon til å kjøre på fylkesveg 2368 mens Finsveen bru er stengt, sier Lomsdalen.